Arbeidsfordeling i styret

Leder:

Daglig ledelse av klubbens drift og økonomi – gjelder også budsjett.
Ansvar for oppfølging av lover og regler og innkallinger til møter.
Oppfølging og drift av klubbens nettside og informasjonshefte.
Delta ved arrangement som gjennomføres i klubbens regi.
Formannen skal også fungere som leirsjefenes overordnede ved drift av klubbens plasser.

Nestleder:

Lederens stedfortreder. Ansvar for organisering/drift av arrangement i klubbens regi.
Delansvar for medlemsbladet Rocar, innsalg av annonser og tekst/bilder fra plassene.
Styrets ansvarlige representant i husstyret for klubbhuset.
Har ansvar for gjeldene lister/utdeling av års merker/hedersmerker.
Styrerepresentanter fungerer som leirsjefens erstatter/støttekontakt ved drift av plassen de tilhører.

Kasserer:

Praktisk ansvar for føring av regnskap og den daglige økonomi.
Betale regninger, utsendelse av plassleie, strømregninger i riktig tid etc.
Levere kvartalsregnskap til styret – og få årsregnskap revidert ifgl. vedtektene.
Regnskap skal godkjennes av styret.
Delta ved arrangement i klubbens regi.
Styrerepresentanter fungerer som leirsjefens erstatter/støttekontakt ved drift av plassen de tilhører.

Sekretær:

Er ansvarlig for å skrive referater fra styremøter og andre møter/arrangement i klubbens regi.
Føre oversikt over klubbens medlemslister når dette er nødvendig.
Delansvar for medlemsbladet Rocar, innsalg av annonser og tekst/bilder fra plassene.
Delta aktivt ved arrangement som gjennomføres i klubbens regi.
Styrerepresentanter fungerer som leirsjefens erstatter/støttekontakt ved drift av plassen de tilhører.

Styremedlem:

Påta seg tildelte oppgaver som kan være til avlastning for leder og nestleder.
Ansvar for klubbens deltakelse på messer/klubbkvelder og besøk/utlevering av klubbmateriell til forhandlere av bobiler/campingvogn etc. i området.
Delansvar for medlemsbladet Rocar.
Delta ved arrangement som gjennomføres i klubbens regi.
Styrerepresentanter fungerer som leirsjefens erstatter/støttekontakt ved drift av plassen de tilhører.

Varamedlem:

Påta seg arbeidsoppgaver som blir tildelt av styret.
Delta ved arrangement som gjennomføres i klubbens regi.
Være medhjelper for leirsjef/styrerepresentant for den plassen en tilhører.
Vararepresentant har ikke møteplikt i styret.

 

HMS ansvarlig:
(utnevnt av styret)

Styret er ansvarlig for hms/internkontroll på plassene etterpålegg fra kommunale organer. Den som styret bemyndiger til å utføre dette må ha godkjente kurs innen hms/internkontroll og brannvern.

Ansvarlig skal utføre årlige kontroller av HMS, brannvern, el.kontroll, renhold etter kommunelegens pålegg osv. på alle våre campingplasser og rapportere til styret om plassenes internkontroll/hms følges opp av leirsjefer. Er og ansvarlig for at kontrollskjemaer blir utfylt og innsendt til rette instanser.

Bemyndiget hms ansvarlig er underlagt klubbstyret og har ingenting med plassenes drift å gjøre.

 

Leirsjefer:

Stå for daglig drift av campingplassen og utføre arbeidsoppgaver etter tildelt stillingsinstruks for vedkommende plass utarbeidet av styret. Fordele arbeidsoppgaver mellom seg, vaktmester og vaskehjelp. Ansvarlig for gjennomføring av plassens arrangement som dugnader, almannamøter, vårfest, st.hans og andre evt. arrangement i plassens regi.

Føre beboerliste, plass/venteliste og strømlister. Ansvarlig for at beboere følger klubbens reglement for lov og orden ifgl. klubbens hefte Info & reglement. Leirsjefen er underlagt styret, og ved beboeres overtredelser av klubbens ordensregler/reglement skal leirsjefen rapportere dette til styret dersom dette ikke ordnes opp i på plassen mellom leirsjef og vedkommende beboer.